Egonia

Hej igen! Jag och Anna har sålt blommor till en klass resa. Vi gick typ till 7 personer, men bara 2 ville köpa. Måste pengarna gå till SOS eller nåt?

Några roliga historier:


Jag träffade min vän Johan efter att han tagit vaccinet mot svininfluensan igår. Vi gick in på Statoil för att köpa läsk.

Egoina: Mår du bra eller?
Johan: Jadå, lite ont i armen bara.
Egoina: Okej, för jag tycker att du går lite konstigt...
Johan: Va?
Egoina: Ja, du släpar liksom den ena benet efter dig.
Johan: VA?!?!
Johan börjar gå fram och tillbaka framför kyldörrarna medan han tittar på sin spegelbild.
Egoina: Hahahaha.
Johan: Du skojade bara, eller hur?
Egoina: Hahahahaha.

Egoina på dejt:

Under middagen.

Dejten:
Vet du en sak?
Egoina: Nej?
Dejten: När jag var liten kunde jag inte snyta mig.
Egoina: ?
Dejten: Jag kunde bara dra snoret inåt.


Telefonen ringer.

Egoina (trött): Hallå?
Kvinna: Hej mitt namn är blabla och jag ringer från bedrägeriavdelningen på blabla.
Egoina: Hej?
Kvinna: Befinner du dig i Sverige eller i utlandet?
Egoina: Ehhh. I Sverige?
Kvinna: Okej, för ditt konto har nämligen blivit tömt i Indien inatt.


Samtal med mamma imorse.

Egoina:
SHIT! Banken ringde nyss.
Mamma: Jaha?
Egoina: Ja, någon har tömt mitt konto i Indien.
Mamma: Vad bra.
Egoina: ???
Mamma: Ja, nu har du något att blogga om.


Rebecca var på vår gamla skola idag av någon anledning.

Rebecca:
Det var faktiskt lite knasigt att gå genom skolan.
Egoina: Ja, det förstår jag.
Rebecca: Sånna småttingar förhelvete.
Egoina: Haha, vaddå?
Rebecca: Men seriöst. Jag ville bara trycka in dem i deras mammors magar igen, så små var de!


Vän: Jag minns när 10-öringen försvann.
Egoina: Ja, jag minns när 50-öringen försvann.
Vän: Jaha, den silvriga?
Egoina: Ja, båda.
Vän: Men den bronsfärgade finns ju fortfarande?
Egoina: Va?
Vän: Ehhh.. Ja??
Egoina: Jaha. Vad sjukt. Jag trodde de hade tagit bort den.
Vän: Alltså du är ju riktigt trög.

Där ser man. Jag som blir förbannad varje gång kassörskan ger mig en 50-öring. "Hänger inte ni med i svängarna eller??", tänker jag då.


I bilen på väg hem från Stockholm. Mini ser en skylt där det står "Uttern".

Mini (utbrister, typ halvt skriker): Det är ju här!
Egoina: Va?
Mini: Uttern! Det är en av Sveriges största sjöar.
Egoina: Va?
Mini: Men du vet. Vättern och Uttern.
Egoina: Vänern?
Mini: Oj. Ja. Haha. Så heter den nog. Det var inget

Det var alla, kul va!? Den roligaste var nästan den med "Uttern", eller typ den där de tömt hennes konto i Indien och hennes mamma säjer: "Vad bra, då har du något att blogga om!" Vad tycker du?

Kram Pefi
2009-11-13 @ 23:09:41 Permalink Egoina Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Egoina

Hihi, här kommer lite roliga meningslösa inlägg från Egoinas blogg (http://egoinas.se/)

Egoina: Mamma, jag har tråkigt.
Mamma: Du kan äta ost.
Egoina: Va? Bara sådär?
Mamma: Ja, jag har köpt ny god ost.
Egoina: Men.. Jaha..
Mamma: Ja, gå och ät ost nu.

Mamma
: Jag har köpt ny whisky. Vill du smaka?
Egoina: Usch nej.
Mamma kommer in med ett glas.
Mamma: Jo, smaka nu. Den är inte så skarp i smaken.
Egoina smakar.
Egoina: Åh FYFAN. Fruktansvärt äckligt.
Mamma: Men du. Du får inte skriva i bloggen att jag öppnar en whiskyflaska kvart över tre på dagen...
Egoina: Nejdå. Jag lovar.. Hehe.

//Er Jag på en ego bild. (Anna med hihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0